دکترنوروزیان

درمان خانگی از بین بردن موهای زائد صورت زنان

درمان خانگی از بین بردن موهای زائد صورت زنان

درمان خانگی از بین بردن موهای زائد صورت زنان

اگر همیشه درگیر مشکل موهای زائد صورت تان بوده‌اید، برای رسیدگی به چنین موضوعاتی هیچ زمانی بهتر از حالا نیست. موی زائد صورت برای بسیاری از خانم‌ها مشکلات اعتماد به‌نفس ایجاد می‌کند، که در بعضی موارد منجر به کناره‌گیری‌شان از جامعه می‌شود. به همین دلیل است که باید درمان های خانگی یا راه‌کارهایی را که در این نوشتار آمده‌است امتحان کنید. حتی اگر در دوران یائسگی هستید، معنی‌اش این نیست که باید از موی زائد صورت رنج ببرید. یاد بگیرید چگونه با استفاده از راه‌کارهای طبیعی، این موها را به‌طور موثر از بین ببرید، بدون این‌که نگران اثرات جانبی یا عوارض آن باشید.

درمان خانگی از بین بردن موهای زائد صورت زنان

آن موهای زائد روی پیشانی، گونه‌ها، چانه یا پشت لب می‌تواند زیبایی صورت‌تان را خدشه‌دار کند. شاید در بازار محصولات شیمیایی مختلفی را برای از بین بردن موهای زائد صورت پیدا کنید اما ممکن است در دراز مدت به پوست‌های حساس آسیب بزند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست ندارند از وکس یا تراشیدن یا بور کردن موهای صورت استفاده کنند، و می‌خواهید به‌طور طبیعی آن‌ها را از بین ببرید، این روش‌های خانگی برای شما است! این روش‌های خانگی می‌تواند به شما کمک کند بدون درد سر از شر این موهای سرسخت و ناخوشایند خلاص شوید. هرچند مدت زیادی طول می‌کشد تا نتیجه‌ی این روش‌ها را ببینید، اما شما را از هرگونه اثرات جانبی حفظ می‌کند.

در ادامه ۳۰ راه‌کار طبیعی یا درمان خانگی و بسیار موثر برای از بین بردن موهای زائد صورت را می خوانید:

۱. وکس شکر
وکس شکر خانگی یکی از موثرترین راه‌کارها یا درمان خانگی برای موهای زائد صورت است، و تهیه‌ی آن نیز آسان است. تمام چیزی که نیاز دارید این است که ۲ قاشق چای‌خوری شکر را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید، و یک قاشق چای‌خوری آب به آن اضافه کنید. سپس، مخلوط را در کاسه‌ای در آب داغ بگذارید و بجوشانید. بگذارید وکس به‌دست آمده کمی خنک شود و بعد با استفاده از کاردک مخصوص آن را روی صورت‌تان بمالید. یک لایه‌ی باریک از وکس را روی صورت قرار دهید و به آرامی آن را در جهت رویش مو از صورت پاک کنید.

درمان خانگی از بین بردن موهای زائد صورت زنان

۲. آرد نخود
هنگامی که پای از بین بردن موهای زائد صورت در میان است، آرد نخود می‌تواند نمونه‌ی یک راهکار عالی برای امتحان کردن باشد. برای بهترین نتیجه، باید آرد نخود را با خامه، زردچوبه، و شیر مخلوط کنید. مخلوطی که به‌دست می‌آید یک مایع غلیظ است، که می‌توانید در ناحیه‌ی موهای زائد صورت قرار دهید. آن را با یک پارچه‌ی نرم پاک کنید، و هر ماه این فرآیند را چند بار تکرار کنید. به عنوان جایگزین می‌توانید آرد نخود را با ماست ساده، زردچوبه، و گلاب مخلوط کنید.

۳. آرد ماش و گلاب
وقتی صحبت از راه‌کارهای طبیعی از بین بردن موهای زائد صورت است، باید ترکیب موثر آرد ماش و گلاب را امتحان کنید. گذشته از روشی برای از بین بردن موهای زائد، می‌توانید از آن برای پاکسازی پوست و کاهش خطر آکنه استفاده کنید. آرد ماش را با گلاب مخلوط کنید، مایع به‌دست آمده را روی صورت قرار دهید. بعد از این‌که خشک شد، برای پاک کردن آن، صورت را با آب گرم مالش دهید. این فرآیند را هفته‌ای چند بار تکرار کنید.

درمان خانگی از بین بردن موهای زائد صورت زنان

۴. شکر دانه‌ریز و آب‌لیمو
هرچند برای از بین بردن موهای زائد صورت توصیه‌های زیادی وجود دارد که خودتان می‌توانید انجام دهید، اما باید به یاد داشته‌باشید یکی از بهترین درمان‌های طبیعی استفاده از شکر برای از بین بردن موهای زائد صورت است. اول از همه، باید یک فنجان آب را داغ کنید، از یک قابلمه برای حرارت دادن به‌صورت غیرمستقیم استفاده کنید. کمی شکر دانه‌ریز و آب‌لیمو به آن اضافه کنید، و صبر کنید تا آب به جوش بیاید. حرارت را کم کنید و بگذارید نیم‌ساعت بجوشد. وقتی نیم ساعت جوشید، مخلوط را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. مایع را با کاردک مخصوص روی صورت قرار دهید و نوار باریکی از پارچه‌ی نخی را روی آن قرار دهید و بدون این‌که خیلی خشونت به خرج دهید، در جهت خلاف رویش مو بکشید.

۵. آب‌لیمو و عسل
اگر می‌خواهید موهای زائد ظریف را از بین ببرید، ترکیب آب‌لیمو و عسل واقعا عالی است. از یک طرف، آب‌لیمو را دارید که می‌تواند برای پاکسازی و لایه‌برداری پوست استفاده شود. از طرف دیگر، عسل را دارید که می‌تواند به مو بچسبد، و از بین بردن آن را آسان‌تر کند. با توجه به خواص آنتی‌باکتریال عسل، این راه‌کار می‌تواند پوست‌تان را از عفونت‌های باکتریایی و جوش حفظ کند. برای این راه‌کار، که خودتان می‌توانید انجام دهید، یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو را با ۴ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. مایع به‌دست آمده را روی صورت قرار دهید و بعد از حدود ۲۰ دقیقه با لیف حمام آن را پاک کنید. برای بهترین نتیجه، این فرآیند را حداقل ۲ بار در هفته تکرار کنید.

درمان خانگی از بین بردن موهای زائد صورت زنان

۶. بلغور جوی دوسر
۶-۸ قطره آب لیمو، ۲/۱ قاشق چای خوری بلغور جوی دوسر (کاملا پودر شده) و ۱ قاشق غذاخوری عسل را به خوبی مخلوط کنید تا به صورت خمیر در بیاید. این خمیر را روی صورت بگذارید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. صورت‌تان با ملایمت به مدت ۴-۵ دقیقه خلاف جهت رویش موها مالش دهید. سپس با آب بشویید. این کار را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید. این اسکراب نه تنها به شما کمک می‌کند از شر موهای زايد و ناخوشایند صورت خلاص شوید، بلکه پوست را صاف، مرطوب و نرم می‌کند و از آن در برابر اشعه‌ی فرابنفش محافظت می‌کند.

– روش جایگزین: می‌توانید ۱ موز رسیده را له کنید. ۱-۲ قاشق غذاخوری بلغور جوی دوسر را به آن اضافه کنید. این خمیر را روی صورت‌تان بمالید و به صورت دورانی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مالش دهید. در نهایت صورت‌تان را با آب بشویید.

۷. شنبلیله
ماش و بذر شنبلیله را آسیاب کرده و به مقدار مساوی مخلوط کنید. کمی آب به آن اضافه کنید تا به حالت خمیری در بیاید. آن را روی صورت بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. سپس با یک پارچه‌ی نرم و خشک آن را از صورت پاک کنید. شنبلیله علاوه بر رفع مشکلات مختلف سلامتی، موهای زائد صورت را نیز از بین می‌برد.

درمان خانگی از بین بردن موهای زائد صورت زنان

۸. عدس و آب سیب زمینی
۱ کاسه عدس زرد را یک شب در آب خیس کنید. صبح آن را بکوبید تا یک خمیر به دست بیاید. ۴ قاشق غذاخوری آب لیمو، ۱ قاشق غذاخوری عسل، و ۱ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی را به آن اضافه کنید. این خمیر را روی صورت‌تان قرار دهید و بگذارید خشک شود. با انگشت آن را از صورت‌تان پاک کنید.

۹. سبوس گندم
سبوس گندم برای سلامتی مفید است و در محصولات آرایشی طبیعی مختلف نیز به کار می‌رود. ۱ قاشق چای خوری گلاب، ۱-۲ قاشق غذاخوری سبوس گندم، و ۱ قاشق غذاخوری شیر را مخلوط کنید. اسکراب به دست آمده را روی صورت‌تان بمالید. مالش را به صورت دورانی ادامه دهید تا زمانی که اسکراب خشک شود. سپس با آب شست و شو دهید. در ابتدا این روش را هر روز، و بعد از مدتی ۲-۳ بار در هفته انجام دهید. این اسکراب رشد موهای زائد صورت را کاهش می‌دهد و ایجاد چین و چروک را متوقف می‌کند.

۱۰. ماسک پوست پرتقال – لیمو
ویتامین c موجود در پوست لیمو و پرتقال به‌طور طبیعی موهای زائد صورت را بور و نامشهود می‌کند. این میوه‌ها در ترکیب با عوامل لایه‌بردار به شما کمک می‌کند از شر موهای زائد خلاص شوید. ۱ قاشق چای خوری پوست لیمو، ۱ قاشق چای خوری پوست پرتقال، ۱ قاشق غذاخوری بلغور جوی دوسر و ۱ قاشق غذاخوری پودر بادام را مخلوط کنید. ۱ قاشق چای خوری روغن زیتون و ۱ قاشق چای خوری گلاب به آن اضافه کنید تا به صورت خمیر در بیاید. آن را روی صورت‌تان بمالید. بعد از ۵ دقیقه با حرکت دورانی به مدت ۵ -۱۰ دقیقه مالش دهید. سپس با آب بشویید. این خمیر را ۲-۳ بار در هفته روی صورت‌تان استعمال کنید.

درمان خانگی از بین بردن موهای زائد صورت زنان

۱۱. خمیر زردچوبه – پاپایا
با مخلوط کردن ۱/۲ قاشق چای خوری پودر زردچوبه و پالپ یک پاپایای خام، خمیر درست کنید. از این خمیر برای ماساژ صورت‌تان استفاده کنید. بعد از ۱۰ – ۱۵ دقیقه ماساژ، صورت‌تان را با آب بشویید. برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب این روش را حداقل یک بار در هفته انجام دهید.

۱۲. خمیر شیرین آرد ذرت و تخم مرغ
۱ قاشق چای خوری آرد ذرت و شکر را با یک سفیده‌ی تخم مرغ مخلوط کنید. این ترکیب را روی صورت‌تان قرار دهید و بگذارید خشک شود. سپس آن را بکنید. این روش را ۲ بار در هفته تکرار کنید.

۱۳. جو
۱ قاشق غذاخوری آرد جو، ۱ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه، و ۱ قاشق غذاخوری شیر را مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را روی صورت‌تان بگذارید. بعد از ۲۵ تا ۳۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. از این خمیر ۳-۴ بار در هفته استفاده کنید.

۱۴. اسکراب صورت عسل – زردآلو
۱/۲ فنجان زردآلوی خشک‌‌شده را بکوبید تا به حالت پودری در بیاید. عسل را به آن اضافه کنید. مخلوط را روی صورت‌تان بمالید. بعد از این‌که ۵ -۱۰ دقیقه روی صورت‌تان ماند، به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با حرکات دورانی انگشت صورت‌تان را مالش دهید. برای شستن از آب ولرم استفاده کنید.

درمان خانگی از بین بردن موهای زائد صورت زنان

۱۵. ماسک لایه‌بردار ژلاتین
۱ قاشق غذاخوری ژلاتین بدون طعم را با چند قطره آب لیمو یا ۱-۲ قطره عصاره‌ی اسطوخدوس، و ۲-۳ قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید. ترکیب را به مدت ۱۵ ثانیه در مایکرویو قرار دهید، اما بیش از حد حرارت ندهید. از آن‌جا که ژلاتین خیلی زود می‌بندد فورا مخلوط را روی صورت‌تان بگذارید. وقتی ماسک خشک شد، آن را بکنید. با این روش علاوه بر موهای زائد، جوش‌های سرسیاه نیز از بین می‌رود.

تذکر – این ماسک را اطراف چشم‌ها و روی ابرو نگذارید. اگر به صورت اتفاقی ابرویتان به این ماسک آغشته شد آن را با انگشت بمالید. اگر خیلی سفت شده بود برای پاک کردن آن از کمی آب گرم استفاده کنید.

۱۶. گلاب و زاج سفید
۲-۳ قاشق غذاخوری گلاب را به ۱/۲ قاشق چای خوری پودر زاج سفید اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط کنید. ترکیب را با مقداری پنبه روی صورت‌تان بمالید. وقتی خشک شد دوباره بمالید و این کار را ۲۰- ۳۰ بار تکرار کنید. سپس با آب بشویید و با مالیدن روغن کنجد یا روغن زیتون صورت‌تان را مرطوب کنید. از این روش ۳-۴ بار در هفته استفاده کنید.

۱۷. زردچوبه
۱-۲ قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با آب یا شیر مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید. قوام خمیر باید به صورتی باشد که روی صورت‌تان بماند. آن را روی صورت بگذارید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب بشویید. اگر موهای صورت‌تان خیلی کوچک یا نازک باشد این روش بهتر جواب می‌دهد.

تذکر – اگر صورت‌تان موهای قطور دارد از ترکیب زردچوبه با مواد دیگر مانند پودر بلغور جوی دوسر، آرد برنج، یا آرد نخود استفاده کنید.

درمان خانگی از بین بردن موهای زائد صورت زنان

۱۸. ترکیب شکر – لیمو
۲ قاشق غذاخوری آب لیمو و ۲ قاشق غذاخوری شکر را با ۱۰ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. آن را خلاف جهت رویش موها روی صورت‌تان بمالید. بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه بماند. هنگام شست و شو با ملایمت مالش دهید. از این روش ۲-۳ بار در هفته استفاده کنید. پس از چند هفته رشد موها کاهش خواهدیافت.

۱۹. سیب زمینی
سیب زمینی در کمرنگ کردن موها فوق‌العاده عمل می‌کند و باعث نرم و مرطوب شدن پوست می‌شود. به همین خاطر به عنوان یکی از روش‌های از بین بردن دائمی موهای زائد صورت معرفی شده است.

– یک عدد سیب زمینی را دو نیمه کنید

– بعد از ریختن کمی آب روی یک نیمه‌ی آن، سیب زمینی را روی صورت‌تان بگذارید

– این روش روتین را ۲-۳ بار در روز برای حدود ۱-۲ هفته تکرار کنید.

۲۰. شکر و ملاس
شما می‌توانید از ترکیب شکر و ملاس برای از بین بردن موهای صورت ‌تان استفاده کنید و در عین حال از رایحه‌ی شیرین آن هم لذت ببرید. این خمیر چسبناک است و وقتی خشک شود به موهای صورت‌تان می‌چسبد. این کار روتین تقریبا شبیه به استفاده از موم است، اما برای کسانی که پوست‌های حساس و مستعد به جوش دارند مناسب نیست.

– ۲ قاشق غذاخوری شکر را با کمی ملاس مخلوط کنید

– مخلوط را هم بزنید تا شکر کاملا در آن حل شود

– ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید

– آن را روی صورت‌تان و در جهت رشد موها بمالید

– از یک تکه پارچه برای پوشاندن آن استفاده کنید

– در جهت مخالف رشد موها آن را بکنید

نکته: نباید قبل از مالیدن مخلوط روی پوست‌تان آن را بیش از حد داغ کنید وگرنه ممکن است پوست‌تان دچار مشکل پوسته پوسته شدن بشود.

درمان خانگی از بین بردن موهای زائد صورت زنان

۲۱. سیر
به رغم آنکه اطلاعات علمی کافی برای اثبات این ادعا وجود ندارد، بسیاری از مردم هنوز هم استفاده از سیر را برای از بین بردن موهای زائد توصیه می‌کنند. اگر به سیر آلرژی ندارید، پس دلیلی ندارد که این سبزی بسیار رایج را امتحان نکنید چرا که فایده‌های زیادی در زمینه‌ی زیبایی برای شما به همراه خواهد داشت.

اما برای پوست‌های بیش از حد حساس خوب نیست. قبل از استفاده‌ی کامل از آن ابتدا روی ناحیه‌ی کوچکی از پوست‌تان آن را امتحان کنید.

– یک حبه سیر تازه‌ را بفشارید تا آب آن گرفته شود

– این آب سیر را روی ناحیه‌ی مربوطه ماساژ دهید

– بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه بماند

– آن را با آب ولرم بشویید

– این روش را روزی یک بار انجام دهید تا به نتایج خوبی دست پیدا کنید

نکته: گاهی، سیر باعث واکنش‌های آلرژیک همراه با آسم می‌شود. قبل از بیرون رفتن از منزل، از استفاده‌ی آن اجتناب کنید چون بوی زننده‌ای دارد.

۲۲. چای نعنای تند
رشد بیش از حد موها معمولا به تولید بیش از اندازه‌ی آندروژن درون بدن مربوط می‌شود. این ماده به تنظیم سطح هورمون‌های بدن نیز کمک می‌کند.

مطابق مطالعه‌ای که محققان ترکیه‌ای انجام داده‌اند، نشان داده شده است که چای نعنای تند می‌تواند برای زنانی که هیرسوتیسم (پرمویی) دارند مفید باشد. به افراد تحت آزمایش دو بار در روز و برای مدت حدودا ۵ روز در مرحله‌ی فولیکولی چرخه‌ی قاعدگی‌شان چای نعنای تند داده شد. مرحله‌ی فولیکولی از روز اول چرخه شروع می‌شود و تا حدود ۱۴ روز ادامه پیدا می‌کند.

برای از بین بردن موهای زائد صورت با استفاده از چای نعنای تند مراحل زیر را دنبال کنید:

– یک فنجان آب را بجوشانید

– ۱ قاشق چایخوری نعنای تند یا ۴-۵ عدد برگ نعنای تند خشک داخل آن بیندازید

– روی ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت ۵-۱۰ دقیقه خیس شود

– آن را صاف کنید و از آن بنوشید

– دو بار در روز از آن بنوشید.

درمان خانگی از بین بردن موهای زائد صورت زنان
۲۳. عصاره‌ی نخل اره‌ای
عصاره‌ی نخل اره‌ای یک روش گیاهی بسیار خوب برای کاهش میزان آندروژن اضافی در بدن زنان است. ۱۶۰ میلی‌گرم عصاره‌ی نخل اره‌ای را ۲ بار در روز مصرف کنید (به صورت کپسول نیز موجود است). هنگام خریدن عصاره مطمئن شوید حاوی اسیدهای چرب محلول در آب است. از بین رفتن موهای زائد با این روش مدت زیادی طول می‌کشد.

تذکر – زنان باردار و شیرده باید از مصرف این عصاره‌ی گیاهی اجتناب کنند. به علاوه آدم‌هایی که داروهای رقیق‌کننده‌ی خون مصرف می‌کنند باید قبل از مصرف عصاره‌ی نخل اره‌ای خام با پزشک مشورت کنند.

۲۴. عصاره‌ی درخت چای و اسطوخدوس
اگر علت وجود موهای زائد در صورت شما رویش غیرعادی مو است، ترکیبی از عصاره‌ی درخت چای و اسطوخدوس می‌تواند خیلی خوب جواب بدهد. چون این عصاره‌ها فعالیت ضد آندروژنی دارند. ۴-۶ قطره عصاره‌ی درخت چای و ۱ قاشق چای خوری عصاره‌ی اسطوخدوس را مخلوط کنید. مقداری پنبه را به این ترکیب آغشته کنید و روی صورت‌تان بمالید. برای گرفتن بهترین نتیجه این روش را برای ۳ ماه ۲-۳ بار در روز تکرار کنید. هم‌چنین می‌توانید این عصاره‌ها را به صورت موضعی در هر ناحیه‌ای از بدن که می‌خواهید موهای زائد را از بین ببرید، استعمال کنید.

۲۵. خمیر پیاز – ریحان
لایه‌های نازک و شفاف ۲ پیاز را بگیرید و با ۸-۱۰ برگ ریحان تازه له کنید. آن را روی ناحیه‌ی دارای موی زائد بمالید. شاید استفاده‌ی مداوم از این خمیر به مدت یک ماه موهای زائد را برای همیشه از بین ببرد.

درمان خانگی از بین بردن موهای زائد صورت زنان

۲۶. زردچوبه و گزنه‌ی هندی
گزنه‌ی هندی گیاهی با خواص دارویی مختلف است. هم‌چنین یکی از بهترین روش‌های درمانی برای از بین بردن موهای زائد، خصوصا موهای زائد صورت است. یک مشت برگ گزنه‌ی هندی را بشویید و له کنید تا به شکل خمیر در بیاید. ۱ قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به این خمیر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. آن را روی صورت‌تان بگذارید و اجازه بدهید چند ساعت بماند. سپس با آب بشویید. می‌توانید خمیر را شب روی صورت‌تان بگذارید و صبح بشویید. این روش را به‌طور مداوم به مدت ۵-۶ هفته انجام دهید. این ماسک در ابتدا رشد موهای صورت را کم می‌کند و سپس به تدریج آن را کلا متوقف می‌کند.

۲۷. عصاره‌ی گلرنگ و پودر تاناکا
عصاره‌ی گلرنگ و پودر تاناکا را مخلوط کنید. قوام این مخلوط باید شبیه به کرم موبر باشد. آن را روی صورت‌تان و ناحیه‌های دیگری قرار دهید که می‌خواهید موهای زائد را از بین ببرید. بگذارید در طول شب بماند تا پوست‌تان این خمیر را جذب کند. صبح با آب بشویید. شما با استفاده‌ی مرتب از این ترکیب به مدت ۳ ماه می‌توانید برای همیشه این مشکل را رفع کنید.

۲۸. گیاه دارویی کوهوش سیاه
این گیاه برای کاهش سرعت رشد موهای زائد بسیار موثر است. آب را به جوش بیاورید و ۱/۲ قاشق غذاخوری کوهوش سیاه خشک‌شده را به آن اضافه کنید. این مخلوط را به مدت نیم ساعت بجوشانید. وقتی به ۱/۳ مقدار اولیه رسید از روی حرارت بردارید. مخلوط را از صافی رد کنید و ۱ قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید. بگذارید خنک شود. ۳ بار در روز آن را بنوشید. هم‌چنین می‌توانید دمنوش این گیاه دارویی را درست کنید یا عصاره‌ی آن را به شکل پودر یا کپسول مصرف کنید.

تذکر:

– اگر سرطان، تومور یا بیماری کبد دارید از این گیاه به هیچ شکلی استفاده نکنید.
– دوز بالای کوهوش سیاه می‌تواند به سرگیجه، حالت تهوع، سردرد، و ناراحتی‌های شکمی منجر شود.

درمان خانگی از بین بردن موهای زائد صورت زنان

۲۹. نعنا
تولید بیش از حد آندروژن علت ظهور موهای زائد است. می‌توان با مصرف دمنوش نعنا این هورمون را تا حد زیادی تنظیم کرد. کافی است یک فنجان آب را بجوشانید و ۵-۶ برگ تازه‌ی نعنا یا یک قاشق چای خوری برگ نعنای خشک‌شده را به آن اضافه کنید. آن را از روی حرارت بردارید و به مدت ۵-۷ دقیقه درب آن را بگذارید. سپس از صافی رد کنید و بنوشید. به‌طور مرتب روزی یک فنجان از این دمنوش را بنوشید تا مشکل‌تان رفع شود.

۳۰. پنج انگشت
این گیاه گلدار بومی منطقه‌ی مدیترانه است و از آن به طور گسترده برای متعادل ساختن سطح هورمونی بدن استفاده شده است. عصاره‌ی استاندارد شده‌ی این گیاه حاوی خواص ضد آندروژنی است. از آن اغلب برای درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک – یکی از دلایل پرمویی – استفاده شده است.

بنابراین اگر به خاطر چنین سندرمی دچار پرمویی شده‌اید، عصاره‌ی پنج انگشت می‌تواند برای تان کاساز باشد. این گیاه روی هیپوتالاموس و غده هیپوفیزتان اثر می‌گذارد و از این طریق تولید هورمون لوتئینه کننده را تسهیل می‌کند. نتیجه‌ی آن ترشح نسبتا کنترل شده‌ی هورمون تحریک کننده‌ی فولیکول‌های مو است.

توصیه می‌شود زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک ۴۰ قطره یا ۱۷۵ میلی گرم از عصاره‌ی پنج انگشت در روز استفاده کنند. در غیر این صورت باید با پزشک مشورت کنید تا دوز مناسب وضعیت شما را تجویز کند.

این‌ها برخی از بهترین روش‌ها هستند که خودتان می‌توانید برای از بین بردن موی زائد صورت انجام دهید. همان‌طور که دیده‌اید، این راه‌کارها فقط حاوی مواد اولیه‌ی طبیعی هستند، بنابراین، نباید نگران اثرات جانبی یا چیزی مثل آن باشید. در عوض، می‌توانید چهره‌تان را از موهای زائد پاک کنید و نهایتا از چهره‌ای لطیف لذت ببرید. هنگامی که مجبور هستید موهای زائد صورت‌تان را از بین ببرید، می‌توانید محصولات آرایشی بیش‌تری استفاده کنید، و این‌گونه اعتماد به‌نفس‌تان را بهبود ببخشید و از ظاهرتان رضایت داشته‌باشید. مطمئن شوید راه‌کارهایی را که در این نوشتار توصیه شده‌است، مرتبا به کار می‌برید تا از رشد مجدد موهای زائد صورت اجتناب کنید.

 

درمان خانگی از بین بردن موهای زائد صورت زنان

مطالب مرتبط