دکترنوروزیان

چاره موی آسیب دیده ترمیم است یا قیچی

چاره موی آسیب دیده ترمیم است یا قیچی

چاره موی آسیب دیده ترمیم است یا قیچی

موهای نازک و کم پشت یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر خانم یا آقایی به آن دچار شود. اگر شما هم از مشکل کم پشتی موهای تان رنج می برید با ترفندها و روش های زیر از بین ببرید.

موهای ما بعد از دوره طولانی استفاده از انواع و اقسام مواد آرایشی و اتو و سشوارهای روزانه دیگر شادابی و زیبایی روزهای گذشته را ندارند و با هر بار رنگ كردن نازك‌تر و كم‌پشت‌تر از گذشته می‌شوند اما این مشكل شایع كه افراد زیادی این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌كنند، با دست روی دست گذاشتن حل نمی‌شود. ما در این مطلب بهترین و موثرترین راه‌های مراقبت از موهای نازك را جمع‌آوری كرده‌ایم تا در عرض چند ماه موهای شما را مثل روز اول سالم و زیبا كنیم.

چاره موی آسیب دیده ترمیم است یا قیچی

یكی از مهم‌ترین دلایل نازك شدن تارهای مو عوامل ارثی و ژنتیكی است كه به شكل اختلال در هورمون‌های جنسی بروز می‌كند و به مرور باعث ریزش مو و نازك و شكنندگی آن می‌شود اما علاوه بر عامل وراثت، انواع حساسیت‌ها، آلودگی‌های آب و هوا، نوع تغذیه، نحوه آرایش و مراقبت و میزان استفاده ما از محصولات مختلف شیمیایی هم تاثیر فراوانی روی روند كم پشت و نازك شدن موها دارد ولی فقط این عوامل نیستند كه باعث كم پشتی و نازك شدن موها می‌شود چون گاهی وجود یك بیماری خاص هم باعث این ریزش می‌شود.

برای مثال در خانم‌ها كم‌خونی و اختلال‌های هورمونی مثل كیست تخمدان هم دلایل كم‌پشتی و نازكی موها هستند اما برای یافتن هر كدام از این علت باید عادت‌های درست و غلط رفتار با موهای‌مان را روی كاغذ بیاوریم و بعد از مرور آنها با مراجعه به یك متخصص مشكلات پیش آمده را برطرف كنیم اما بعد از این اقدامات بهتر است روش‌های پیشنهادی این شماره سیب سبز را امتحان كنید.

موخوره یکی از مشکلات موهای بلند می باشد. با داشتن موخوره نوک موهای شما نازک شده و حالت بسیار بدی به موهای شما خواهد داد.حال برای این موخوره ها چه باید کرد؟

موخوره(TRICHOPTLOSIS ) آسيبى است كه برس و سشوار به موى سر وارد مى كنند. در اين آسيب لايه و سطح محافظ مو در انتهاى فيبرهاى مويى نوك مو از بين مى رود. موخوره بيشتر در موهاى خشك و شكننده به وجود مى آيد.

وقتى سطح محافظت كننده مو از بين مى رود و امكان جايگزينى آن به وجود نمى آيد، سر ِ مو چند شاخه مى شود. هرچند سال ها قبل زنان براى مبارزه با موخوره نوك موهاى خود را مى سوزاندند ولى اين كار باعث مى شود، سلول هاى بيشترى نابود شود.در هر حال اين مشكل بسيار رايج است.

چاره موی آسیب دیده ترمیم است یا قیچی

آیا در بازار محصولی وجود دارد که موخوره را درمان کند و خانم ها مجبور به کوتاه کردن موهای خود نشوند؟
موخوره زمانی ایجاد می شود که کورتکس یا همان لایه داخلی مو آسیب جدی دیده و این آسیب به هیچ وجه ترمیم پذیر نیست و به اصطلاح زمانی که موخوره ایجاد شود دیگر کار از کار گذشته است. محصولاتی که برای مواجهه با موخوره عرضه می شوند تنها با انواع مختلف مواد پوشاننده انتهای شاخه شاخ شده را به هم می چسبانند و برای مدتی کوتاه از پیشرفت موخوره و بازشدگی تار مو به سمت بالا جلوگیری می کنند و در یک کلام، اصلا ماده ترمیم کننده موخوره نداریم.

موخوره باعث از بین رفتن کوتیکول بخش های پایینی مو می شود در نتیجه معبری برای خروج آب موجود در تار مو باز شده و به این ترتیب رطوبت و آب قسمت های بالاتر مو هم از این راه خارج می شوند و به تدریج بخش های جوان تر مو که نزدیک کف سر هستند هم آسیب می بینند.

چاره موی آسیب دیده ترمیم است یا قیچی

محصولات مراقبتی به موهای دچار موخوره کمک می کنند؟
مواد مراقبتی مو تنها می توانند آسیب هایی که منجر به موخوره نشده اند را با مکانیسم برگرداندن زاویه مناسب کوتکیول های مو و پوشش خلل و فرج روی تار مو ترمیم و به سلامت مو کمک کنند. برخی محصولات هم با ممانعت از خروج رطوبت، محافظت از آفتاب و مواد اکسنده، حجم دهندگی و ممانعت از وزشدن مو از مو نگهداری می کنند.

آیا مواد مغذی، ویتامین ها و پروتئین های ماسک مو واقعا مو را تغذیه می کنند؟
ویتامین ها و مواد مغذی برای اثرگذاری باید جذب تار مو شوند. یعنی از کوتیکول مو بگذرند و مولکول آنها خیلی بزرگ نباشد، به علاوه پایه روغنی داشته باشد. بنابراین اگر این مواد در تبلیغ محصولی ذکر می شوند باید بررسی کرد آیا تولیدکننده توانسته این مواد را به نحو موثر وارد فرمولاسیون خود کند تا محصولش کارایی مورد انتظار را داشته باشد یا نه؟ پپتیدها و اسیدهای آمینه هم از طریق جانشینی در ساختار پروتئینی مو می توانند اثرگذار باشند که باز هم کارایی آنها در هر محصولی باید بررسی شود.

چاره موی آسیب دیده ترمیم است یا قیچی

مطالب مرتبط