دکترنوروزیان

چگونه مژه مصنوعی بچسبانیم

چگونه مژه مصنوعی بچسبانیم

چگونه مژه مصنوعی بچسبانیم

مژه مصنوعی یکی از لوازم آرایشی برای زیباتر کردن آرایش چشم می باشد. داشتن مژه های حجیم و پرپشت در یک آرایش جذاب بسیار موثر است از این رو بسیاری از آرایشگران برای تکمیل نمودن آرایش از آن استفاده می کنند. پیش از استفاده از مژه مصنوعی باید در مورد نحوه صحیح استفاده از آن را آموخت و در زمینه ی انتخاب مژه مصنوعی با کیفیت اطلاعات کافی را به دست آورد.

 

واکنشات شدید و حساسیتی 

مژه های مصنوعی یا مواد دیگری که به مژه ها می چسبد می تواند واکنشات شدید روی پوست و چشم ایجاد کند. حتی کمی آزردگی چشم می تواند منجر به آسیب چشم شده و حتی گاه بینایی را از بین ببرد.

 

برخی اوقات چسب مورد استفاده نیز می تواند باعث واکنشات حساسیتی شده ، پلک متورم و چشم ها قرمز شوند. بنابراین پیش از استفاده ، از نوع چسب مناسب اطمینان حاصل کنید، آن را از پیش روی پوست امتحان کنید.

 

وسایل مورد نیاز: 

• مژه مصنوعی دلخواه تان

• موچین

• چسب مژه مصنوعی

• قیچی

 

– بدون اینکه فشار خاصی بر مژه‌ها بیاورید؛ آرام آنها را با موچین یا انگشتان‌تان از بسته‌بندی بیرون بیاورید.

چگونه مژه مصنوعی بچسبانیم

آموزش چسباندن مژه مصنوعی

طرز بیرون آوردن مژه از بسته بندی‎

 

– با استفاده از انگشت اشاره یا شست دو سر انتهایی مژه را بگیرید و به پایین متمایل کنید.به آرامی آن را به اندازه یک سانتی متر با دست بالا و پایین ببرید. این کار باعث کشیده شدن آن شده و آن را از سفت بودن بیش از حد در می آورد. در عین حال این کار کمک می کند تامژه ها بهتر به روی پلک بنشیند.

 

–  در این مرحله باید امتحان کنید که آیا طول مژه ها اندازه پلک شما است یا خیر، اگر چشمان کوچکتری دارید باید کمی از آن را قیچی کنید. با نگه داشتن بر روی چشم آن را اندازه کنید. باید دقت کنید که از کجا مژه های طبیعی شما شروع شده (از گوشه داخلی) و اضافه آن را از گوشه خارجی اندازه بگیرید.

 

مژه مصنوعی

اندازه گرفتن مژه

 

– با قیچی قسمت اضافه آن را ببرید. می توانید دوباره روی مژه های خود قرار دهید ببینید به اندازه کافی کوتاه شده است یا خیر.

 

آموزش چسباندن مژه مصنوعی

قیچی کردن اضافه ‎مژه

 

– مژه را به چسب مژه آغشته کرده و  برای آنکه کاملا چسبناک شود دو دقیقه نگه دارید.

 

آموزش چسباندن مژه مصنوعی

چسب زدن به مژه

 

– توجه داشته باشید که لایه نازکی چسب به آن بزنید ولی در قسمت های انتهایی مژه کمی چسب بیشتر بزنید، چرا که نقاطی است که به راحتی چسب باز می شود.

 

– مژه مصنوعی‌ها را با موچین برداريد (بهتر است وسط آن را و نزدیک خط مژه را بگیرید) حواس‌تان باشد که نوک موچین به قسمت چسبناک نخورد.

چگونه مژه مصنوعی بچسبانیم

مژه مصنوعی

قراردادن مژه سر جایش

 

– با موچین گوشه مژه‌های داخلی و خارجی چشم را کاملا میزان کنید و تا حد ممکن مژه‌های مصنوعی را به مژه های واقعی خودتان نزدیک کنید البته بدون تماس با آنها.

 

آموزش چسباندن مژه مصنوعی

محکم کردن مژه

 

– به محض آنکه مژه ها با خط مژه های خودتان هم تراز شد. با موچین ابتدای مژه ها رابگیرید و به پلک فشار دهید. بازهم یادآوری می کنیم که آن را بر روی خط طبیعی مژه قرار دهید و نزدیک مجرای اشک نباشد و گرنه در تمام مدت آبریزش چشم و احساس فشار بر روی چشم را خواهید داشت. باید فضای کوچکی خالی باشد. این کار را سریع انجام دهید تا چسب خشک نشود.

 

– این کار را در کل خط مژه مصنوعی انجام دهید و با موچین کمی به پوست فشار دهید تا بچسبد.

 

– حدود یک تا 2 دقیقه صبر کنید تا چسب خشک شود؛ بعد از خشك شدن چسب، آرام چشم‌ها را باز كنيد، اگر اشتباه شد و مجبور شديد آن را برداريد بايد مژه را تميز كرده و بعد از خشك كردن دوباره مراحل بالا را تكرار كنيد.

 

– بعد از موفقيت كامل مي‌توانيد با خط چشم مايع روي مژه و چسب را بكشيد. البته تا اين زمان بايد چسب خشك شده و رنگ خود را از دست بدهد. براي امتحان مي‌توانيد مژه مصنوعي را خيلي آرام برداريد كه اگر كار به‌درستي انجام شده باشد اين كار عملي نخواهد بود.

چگونه مژه مصنوعی بچسبانیم

آموزش چسباندن مژه مصنوعی

زدن خط چشم روی مژه

 

– در مرحله آخر لایه ای از ریمل بزنید تا مژه های طبیعی و مصنوعی ظاهر یکسانی به خود بگیرند و علاوه برآن مژه ها تیره تر نیز به نظر خواهند رسید.

 

مژه مصنوعی

ریمل زدن ‎مژه

اگرچه استفاده گهگاهی از مژه مصنوعی صدمه زیادی به چشم ها وارد نمی کند، ولی استفاده پشت سر هم و طولانی‌مدت از این وسیله، مضرات زیادی برای سلامت چشم خواهد داشت. در این مطلب، مهم ترین این مضرات را برایتان می گوییم.

چگونه مژه مصنوعی بچسبانیم

1- رساندن آسیب به مژه طبیعی فرد

نصب مکرر و طولانی مدت مژه مصنوعی و سپس برداشتن آن از روی چشم، به مژه های اصلی فرد آسیب می رساند.

همانطور که می دانید برای نصب مژه مصنوعی، از نوعی چسب مخصوص استفاده می شود که باید به موازات ریشه مژه اصلی بر روی پلک بالایی مالیده شود تا مژه مصنوعی بر روی آن قرار گیرد.

اگر فرد دقت نکند، ممکن است مقداری از این چسب بر روی مژه اصلی ریخته شود و در هنگام برداشتن، تعدادی از مژه های اصلی هم کنده شوند.

اگر نصب مژه مصنوعی به طور مکرر انجام گیرد، فرصت جبران و رشد مجدد را به مژه های اصلی فرد نمی دهد و در نتیجه فرد به مرور زمان، به مژه های خود آسیب زده و تعداد آنها کم می شود.

2- التهاب و عفونت چشم

مواد شیمیایی موجود در چسب مژه مصنوعی در برخی افراد ایجاد حساسیت می کند، حتی ممکن است در اثر چند بار استفاده مداوم از مژه مصنوعی، مکان مناسبی برای رشد باکتری های مضر بر روی چشم ایجاد شود و چشم دچار عفونت گردد.

همچنین مالیدن ریمل چشم بر روی مژه هایی که به باکتری آلوده شده است، برای افراد دیگر هم می تواند مضر باشد. البته این کار بیشتر در آرایشگاه های زنانه انجام می گیرد که یک ریمل و خط چشم را برای افراد متعددی استفاده می کنند و باکتری را از یک فرد به فرد دیگر انتقال می دهند.

3- تاری دید

یکی از خطراتی که در کمین افراد استفاده‌کننده از مژه مصنوعی می باشد، تاری دید و یا حتی کور شدن دائمی در اثر ریختن چسب مژه مصنوعی به داخل چشم فرد است. لذا افراد باید هنگام استفاده از چسب مژه مصنوعی خیلی دقت کنند.

لزوم این دقت زمانی بیشتر بیشتر می شود که فرد استفاده‌کننده از مژه مصنوعی، از لنز هم استفاده کند. در این صورت به محض احساس سوزش در چشم، باید بلافاصله لنز را از چشم درآورد و مژه مصنوعی را نیز برداشت و چشم ها را شست، زیرا استفاده غلط از مژه مصنوعی در حین نصب آن، می تواند صدمات جبران ناپذیری را به بینایی فرد وارد کند.

چگونه مژه مصنوعی بچسبانیم

مطالب مرتبط