دکترنوروزیان

درمان رویش مجدد مو

ریزش مو تا چه حدی طبیعی است؟

درمان رویش مجدد مو

بسیاری از ما به دنبال روشی برای درمان رویش مجدد مو می باشیم . با کمی پرس و جو روش های بسیاری را مشاهده می نمایید که برخی از آن ها می تواند علاوه بر اینکه تاثیر مطلوبی بر درمان رویش مو شما نداشته باشد بلکه عوارضی هم به ارمغان آورد و ریزش مو شما بیشتر شود .

 

درمان رویش مجدد مو

درمان رویش مجدد مو

علل ریزش مو

درمان رویش مجدد مو به عواملی بستگی دارد از جمله علت ریزش ، سن ، مدت زمان شروع ریزش مو و …
مطمئن هیچ گاه نمی توان محصولی راپیدا کرد که به صورت تضمینی هر نوع ریزش مو را درمان نمایید . بنابراین نباید به افرادی که قبل از بررسی مو شما و علت ریزش تضمین درمان رویش مجدد مو شما را می دهند ، اعتماد نمایید . زیرا علت ریزش عامل مهم و تاثیر گذاری می باشد . قبل از هر اقدام برای درمان و رویش مجدد مو بهتر است تحت بررسی قرار گرفته و علت ریزش مو شما شناسایی شود تا درمان صورت بگیرد .

کارشناسان ما به شما پیشنهاد می کنند قبل از هر گونه تلاش برای درمان و صرف هزینه تماس گرفته و با مشاوره رایگان با آنان از مناسب ترین راهکار برای درمان رویش مجدد مو سرتان اطلاع یابید .

یکی از عوامل تاثیر گذار در درمان زمان فاصله زمانی شروع ریزش مو تا شروع درمان می باشد که هر چه این زمان کوتاهتر باشد درمان راحت تر می باشد . همچنین سن فرد نیز عاملی تاثیر گذار است . در افراد با سنین بالا ممکن است بسیاری از روش های درمانی دیگر آن تاثیر را نداشته باشد . زیرا با گذشت زمان تجمع غده های چربی در منافذ پوست و مسدود کردن آن روند درمان را مشکل می نماید .

همچنین در صورتی که شما در مدت زمان کمی بعد از ریزش مو به فکر درمان باشید ، ریشه موهای شما تازه بوده و امکان رویش در آن زیاد است . اما با گذشت زمان ممکن است ریشه موهای شما از بین رفته و درمان امکان پذیر نباشد

برای مطالعه بیشتر در باره علل ریزش مو می توانید از مقاله های زیر از سایت ما کمک بگیرید:

دلایل ریزش مو

عوامل ریزش مو و درمان آن

برای درمان ریزش مو چه کنیم؟

درمان رویش مجدد مو

انواع ریزش مو

ریزش موها می تواند به دلایل و عوامل مختلف و در انواع مختلفی در انسانها روی دهد.

انواع ریزش موی سر برای اطلاعات بیشتر در ادامه آورده شده است:

انواع ریزش مو در زنان

ریزش موی زنان به حالت های متنوعی بوده و به آسانی قابل تشخیص نمی باشند. در اکثر موارد، ریزش موی زنان به طور موثر، قابل درمان و بازیابی است. ریزش موی زنان از سنین حدودا 50 سالگی و 50 سالگی به بالاتر شروع می شود و از هیچ الگوی خاصی پیروی نمی کند. به همین دلیل تشخیص علت و نوع درمان رویش مجدد موی زنان باید توسط یک پزشک مجرب و با تخصص تشخیص داده شود. شما برای راهنمایی های بیشتر می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید. یکی از عوامل مهم ریزش موی زنان، همچون مردان، عامل وراثت یا ژنتیک می باشد. هر چند که چون مردان، زنان در ریزش مو به طور کامل به سمت طاسی پیش نمی روند اما این نوع ریزش نیز در زنان از عوامل مهم می باشد.

مدل های ریزش موی آندروژنتیک در زنان به صورت های زیر می باشد:

  • کم پشت شدن منتشر سر، با کاهش واضح مو در قسمت پشت سر
  • کم پشت شدن منتشر سر، با کاهش واضح مو در بخش جلوی سر (عدم درگیری شقیقه ها در ریزش)
  • کم پشت شدن منتشر سر، با کاهش واضح مو در بخش جلوی سر و درگیری خط رویش مو در ریزش موها

همانگونه که میدانید، متاسفانه روشی کامل و دقیق برای درمان ریزش موی وراثتی وجود ندارد. زیرا ژنی که از پدر یا مادر به انسان میرسد در طبیعت انسان قرار دارد و چیزی غیر قابل تغییر است اما با روشی هایی می توان این روش ریزش مو را کاهش داد. روش هایی چون تغذیه مناسب، ورزش، استفاده حداقلی از لوازم آرایشی مو، استفاده از شامپوی سازگار با جس مو و همچنین استفاده از شامپو های درمانی ضد ریزش مو.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های پیشگیری از ریزش مو و شامپوهای ضد ریزش مو می توانید با همکاران ما جهت در بخش پشتیبانی در تماس باشید تا موارد و اطلاعات لازم در اختیار شما قرار داده شود.

درمان رویش مجدد مو

انواع ریزش مو در مردان

درمان رویش مجدد مو

الگوی طاسی شماره 1: در این الگو، تعدادی از موها از ردیف اول رویش مو در ناحیه پیشانی و گیجگاهی می باشد. زمان میانگین شروع این نوع ریزش مو در مردان در سنین حدود 25 و 25 به بالا می باشد که خوشبختانه با مراجعه به پزشک متخصص و تغییر در رژیم غذایی و استفاده از انواع مواد معدنی و ویتامین درمان رویش مجدد مو میسر می باشد.

الگوی طاسی شماره 2: در این نوع الگو، موهای ردیف جلویی قسمت پیشانی و گیجگاه به حالت سه ضلعی پسرفت می کنند. سن میانگین شروع این نوع طاسی در مردان از سنین 30 سال و 30 سال به بالا شروع می شود.

خوشبختانه این روش نیز با الگوی تغذیه مناسب، استفاده از شامپو ضد ریزش مو قابل درمان و پیشگیری می باشد.

درمان رویش مجدد مو

الگو طاسی شماره 3: در این نوع از طاسی، پسروی موهای ناحیه پیشانی و نیز گیجگاه تا حد وسیعی افزایش می یابد. افراد در سنین بالاتر و در میانسالی بیشتر به این نوع طاسی مبتلا می شوند.

الگو طاسی شماره 4: این نوع طاسی از الگوی طاسی شماره 3 نیز بدتر می باشد. پسرفت موها تا قسمت فرق سر ادامه یافته و فرد بیش از نیمی از موهای خود را در این مرحله می تواند از دست دهد.

الگو طاسی شماره 5: در نوع از طاسی نه موهای ناحیه پیشانی بلکه فقط موهای ناحیه گیجگاهی در تهدید ریزش قرار دارند.

الگوی شماره 6: طاسی کامل موها، که در این روش فرد به طور کامل در تمامی نواحی از پوست سر خود، موهای خود را از دست می دهند.

درمان رویش مجدد مو

بنابراین باید روشی بیابید که بدون عوارض جانبی ، در مدت زمان کوتاه تاثیر خود را بگذارد . برای برخی ممکن است سوال پیش آید که درمان رویش مجدد مو اصلا امکان پذیر است ؟ و راهی تضمینی برای درمان رویش مو وجود دارد ؟

پاسخ مثبت است . کارشناسان و افراد فعال در این حوزه با سالها تلاش و تحقیق در این زمینه توانسته اند روشهایی را برای درمان رویش مجدد مو بیابند که با توجه به علت ریزش موی شما می تواند راهکار درست را برای آن پیدا و استفاده نمود .

درمان رویش مجدد مو

مشاهدات حاکی از آن است که درمان رویش مجدد مو می تواند در افزایش اعتماد به نفس فرد تاثیر بسیاری داشته باشد و بر زیبایی او نیز می افزاید .

همچنین ریزش موی سر موجب می شود سن فرد بیشتر از سن حقیقی وی به نظر برسد . بنابراین یافتن راهکاری برای درمان رویش مجدد مو برای افراد دارای اهمیت می باشد .

هیچ کس نمی خواهد موهای خود را از دست بدهد . اما این یک مشکل ناخواسته است که شمار زیادی از افراد در زندگی خود با آن مواجه می شوند . اکثر افراد در طول روز 50 تا 100 تار مو خود را از دست می دهند که طبیعی می باشد . اما بیشتر از این مقدار ممکن است نیاز به درمان داشته باشد .

ریزش مو غیر طبیعی و کم پشت شدن مو موجب استرس شده و اعتماد به نفس فرد را کاهش می دهد . بنابراین بهتر است با مشورت کارشناسان به دنبال راهکاری برای درمان رویش مجدد مو باشید .

درمان رویش مجدد مو

مطالب مرتبط