دکترنوروزیان

چگونه سبوم را از پوست سر پاک کنیم

چگونه سبوم را از پوست سر پاک کنیم

چگونه سبوم را از پوست سر پاک کنیم

سبوم نام دیگری برای روغن هایی است که از منافذ به پوست سر وپوست رانده می شوند و هدف آن حفظ پوست و مو از خشکی بیش از حد و محافظت پوست در برابر خشکی باد و آب و هواست. از آنجائیکه روغن، آب را دفع می کند، بنابراین سبوم کمک می کند تا یک پوشش ضد آب روی پوست تشکیل شود. اما گاهی سبوم تولید شده بیشتر از معمول بوده و باعث می شود که موها چرب و روغنی به نظر برسند. برای رفع چربی مو واز بین بردن سبوم اضافی پوست سر، گام های زیر را دنبال کنید.

گام اول:

برای رفع چربی مو قبل از شستن موها، آنها را با برس boar-bristle از پوست به نوک، برس بکشید. این کار به به کاهش میزان سبوم در پوست سر کمک می کند.

گام دوم:

قبل از شستن موها، آب گرم- نه آب داغ- بر روی موها بریزید.

چگونه سبوم را از پوست سر پاک کنیم

گام سوم:

با استفاده از یک شامپوی روشن کننده و شفاف کننده(clarifying) پوست سر را ماساژ دهید. این کار را با لای انگشتان انجام دهید، نباید از ناخن هایتان برای ماساژ استفاده کنید چرا که باعث خارش پوست سر و در نتیجه تولید چربی بیشتر می شود.

شامپوهای شفاف کننده می توانند به حذف تجمع سبوم از پوست سر کمک کنند اما به خاطر داشته باشید که فقط یک بار در هفته از این شامپوها باید استفاده کرد مگر اینکه مشخصاً دستور استفاده دیگری برای آن بیان شده باشد. مالش بیش از حدی نیاز نیست، فقط ماساژ به شکل دایره های کوچک کافیست.

گام چهارم:

اگر نرم کننده ها، موهایتان را بیش از اندازه چرب می کنند، استفاده از نرم کنند ها را به یک یا دوبار در هفته محدود کنید.

گام پنجم:

برای رفع چربی مو و کاهش میزان سبوم از کمی پودر بچه بر روی موها استفاده کنید.

 

نکات:

استفاده بیش از حد از محصولات مو مثل ژل، اسپری مو و لوسیون می تواند مقدار روغن و چربی پوست سر را افزایش دهد. بنابراین برای درمان موهای چرب و رفع مشکل چربی مو، استفاده افراطی از این مواد را کم کنید. همچنین از قرار دادن مستقیم این محصولات روی پوست سر خودداری کنید.

چگونه سبوم را از پوست سر پاک کنیم

مواد طبیعی برای رفع چربی مو و درمان موهای چرب

اگر به دنبال مواد طبیعی برای درمان موهای چرب خود هستید می توانید از لیمو و یا سرکه به این منظور استفاده کنید. می توانید لیمویی را در یک فنجان آب فشار دهید و از آن روی پوست سر استفاده کنید.

 

یا می توانید یک چهارم فنجان سرکه را با دو فنجان آب مخلوط کرده و روی موهای خیس بگذارید، چند دقیقه صبر کنید و سپس موها را با شامپو بشویید.

چگونه سبوم را از پوست سر پاک کنیم

مطالب مرتبط