دکترنوروزیان

چگونه از ریزش مو باید جلوگیری کرد

ریزش مو تا چه حدی طبیعی است؟

چگونه از ریزش مو باید جلوگیری کرد

چه موهای بلند و حالت دار داشته باشیم، و چه موهای کوتاه و لخت، زمانی که موی ما ظاهر و احساس زیبایی داشته باشد ما هم همین احساس را خواهیم داشت. ولی در حالی که اکثر ما، روزانه به طور طبیعی ۱۵۰ تار مو از دست می دهیم، ریزش مو برای بسیاری از خانم ‏ها می تواند نگران کننده باشد. اگر می خواهید بدون دردسر روش های مختلف درمانی ریزش مو، از گیسوان خود محافظت کنید، راهنمایی‏ ها و نکته‏ های ما را در مورد ریزش مو بخوانید و موهایتان را سرزنده نگه دارید.

چگونه از ریزش مو باید جلوگیری کرد

  • 1
    موها را قوی نگه دارید

    موهای زیبا قوی هستند. با کمک شامپو و نرم کننده‏ای مانند Hair Fall Rescue داو از شکنندگی و ریزش موهای خود جلوگیری کنید. این محصولات، تارهای موی آسیب‏ دیده را قوی ساخته و احساس نرمی به آنها می‏ بخشد.

  • 2
    با موی خیس با ملایمت برخورد کنید.

    موی ما هنگامی که خیس است بیش از همیشه آسیب پذیر است، در نتیجه پس از شستشو، مراقبت بیشتری از موها باید انجام داد. اگر موهایتان را با استفاده از حوله خشک می کنید با ملایمت این کار را انجام دهید: مالش حوله بر روی مو می تواند موجب آسیب و ریزش مو شود، پس حوله را با آرامی بر روی مو ها قرار داده و فشار دهید. همچنین، هنگام شانه کردن موی خیس از شانه‏ های دندانه پهن استفاده کنید.

    چگونه از ریزش مو باید جلوگیری کرد

  • 3
    به مدل مویتان تنوع بدهید

    برای پرپشت به نظر رسیدن موها، مدل مو بسیار موثر است. از آرایشگرتان بخواهید که موهایتان را لایه لایه مرتب کند و تا ضخیم ‏تر و بلند‏تر به نظر بیایند.

  • 4
    رژیم غذایی سالم = موی سالم

    همه می دانند که داشتن تغذیه سالم، سلامت جسمانی ما را هم بهبود می بخشد. ولی آیا می دانستید که به تقویت مو هم کمک می کند؟  برای این که مواد مغذی لازم را به موهایتان برسانید،  موادی که پروتئین بالا دارند از جمله مرغ، ماهی و لبنیات  مصرف کنید.

    چگونه از ریزش مو باید جلوگیری کرد

  • 5
    موهای خود را در برابر حرارت و مواد شیمیایی محافظت کنید

    حالت دادن موها با حرارت ، درمان‏ های شیمیایی و رنگ کردن مو، همه موجب آسیب و شکنندگی موها می شود. پس برای مقابله با اینگونه آسیب‏ ها موهایتان را تقویت کنید. هنگام استفاده از ابزار حرارتی بر روی مو از سروم های محافظت کننده استفاده کنید و برای مراقبت از موهایی که با استفاده از مواد شیمیایی آسیب دیده‏ اند از محصولات مخصوص استفاده کنید.

  • 6
    ماساژ کف سر را امتحان کنید

    باور بر این است که ماساژ کف سر، با تحریک گردش خود، به رشد مو کمک می کند. به علاوه، این کار راه بسیار خوبی برای کاهش فشار‏های عصبی، یکی از عوامل اصلی ریزش مو، است. پس حتما این کار را امتحان کنید، چیزی را از دست نمی دهید.

    چگونه از ریزش مو باید جلوگیری کرد

مطالب مرتبط