دکترنوروزیان

درمان قطعی ریزش مو

درمان قطعی ریزش مو

درمان قطعی ریزش مو

 

درمان قطعی ریزش مو

 

درمان قطعی ریزش مو

  درمان قطعی ریزش مو 

یکی دیگر از بیماری‎هایی که ارتباط مستقیم به نحوه تغذیه دارد ریزش مو ست. این روزها عده زیادی بدنبال تقویت مو و جلوگیری از ریزش آنها هستند و گاهاً به داروهای شیمیایی نیز رو می‎آورند، در این مقاله به بررسی علل ریزش مو و راهکارهای طب سنتی و طب اسلامی برای جلوگیری از ریزش و تقویت مو خواهیم پرداخت.

 

پیشنهاد ما ، بهترین راه برای درمان انواع ریزش مو استفاده از پک دکتر نوروزیان می باشد.نمونه ای از تاثیر گذاری این پکیج روی بیماران مختلف را در ویدئو زیر مشاهده کنید.

جهت سفارش میتوانید با شماره های زیر تماس گیرید

02166873674


 

 

درمان قطعی ریزش مو

  اول باید علت ریزش مو را پیدا کرد 

از آنجا که طب سنتی یک طب کل‌نگر است درباره ریزش مو به دنبال علت‌های بروز این مشکل می‌گردد و دقیقاً براساس تشخیص درمان‌های متفاوتی اعمال می‌کند. یکی از عواملی که از دیدگاه طب سنتی در رویش مو اهمیت دارد، تغذیه است.

به همین دلیل غذاهایی مانند پروتئین و گوشت گوسفند که از دیدگاه طب سنتی گرم هستند و از نظر تغذیه ارزش بالایی دارند، باید مورد استفاده قرار گیرد. اصلاح رژیم غذایی می‌تواند در رویش و استحکام مو مؤثر باشد. یکی دیگر از عواملی که ممکن است ریزش مو را موجب شود، استرس و حالات روحی- روانی فرد است. اما پیش از هر چیز باید وضعیت کلی بدن بررسی شود تا مشخص شود این مشکل به دلیل بیماری خاصی بروز کرده است یا اختلال در پوست و مو باعث ریزش مو شده است.

درمان قطعی ریزش مو

درمان قطعی ریزش مو توسط طب سنتی

درمان قطعی ریزش مو

ریزش مو دلایل گوناگونی دارد که طب سنتی برای آن ها درمان‌های متفاوتی پیشنهاد می‌دهد:

⬅️    •    یکی از دلایل ریزش مو، مشکلات گوارشی و یبوست است که درمان آن مصرف خاکشیر، روغن زیتون و پرهیز از مصرف چای و سرخ کردنی هاست. یبوست ام الامراض است که باید در رأس همه درمان‎ها قرار گیرد. بهتر است بگوییم تا یبوست را برطرف نکنید نمی‎توانید برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو نتیجه دلخواه را بگیرید.

درمان یبوست برای درمان ریزش مو

⬅️    •    گاهی نیز به دلیل کم خونی، مو ریزش پیدا می‌کند در این صورت بهتر است کم خونی درمان شود.

درمان کم خونی برای درمان ریزش مو

⬅️    •    مصرف داروهای اعصاب و هورمونی نیز ریزش مو را افزایش می‌دهد. اگر دلیل ریزش مو ریشه روانی و عصبی دارد مصرف گل‌گاوزبان، جوشانده به لیمو وشربت بادام توصیه می‌شود.

درمان قطعی ریزش مو

درمان بیماری اعصاب و روان برای درمان ریزش مو

⬅️    •    عامل ارثی نیز باعث ریزش مو می‌شود که حتی این عامل نیز با اصلاح تغذیه قابل درمان و جلوگیری است.

⬅️    •    یا ممکن است دلیل دیگر ریزش مو استفاده از مواد شیمیایی مثل شامپو و صابون باشد.

⬅️    •    دلیل دیگر ریزش مو می‏تواند خوردن غذاهای مانده و فاسد باشد.

با نکات و دلایل مختلفی که عنوان شد، حال باید ابتدا علت را بررسی و رفع نمایید و سپس بدنبال تقویت ریشه و ساقه موی خود باشید.

درمان قطعی ریزش مو

  مؤثرترین درمان ریزش مو به وسیله طب سنتی 

در طب سنتی درمان‌ ریزش مو به ۲ گروه تقسیم می‌شود؛

☑️ درمان‌های موضعی

☑️ درمان‌های خوراکی

آنچه امروز بیشتر به کار می‌رود، درمان‌های موضعی است. از نظر طب سنتی، روند تولید مو به مسائل درونی بستگی دارد و لازم است فرد، مزاج معتدل و سالمی‌ داشته باشد تا رویش مویش سالم و درست انجام شود. در کسانی که به دلایل مختلف دچار اختلال مزاج هستند، ریزش مو دیده می‌شود. برای این گروه درمان‌های موضعی کافی نیست و لازم است با درمان‌های خوراکی، ابتدا مزاج اصلاح شود.

درمان قطعی ریزش مو

درمان قطعی ریزش مو توسط طب سنتی

درمان قطعی ریزش مو

✅    •    برای پیشگیری از ریزش مو اصطلاحاً از مواد قابض استفاده می‌شود و حنا، مورد و سدر در اصطلاح عام ریشه را سفت می‌کنند. نکته جالب اینکه هر ۳ گیاه آثار ضدقارچ، ضدباکتری و ضدالتهابی هم دارند. افرادی که دچار ریزش مو می‌شوند، معمولاً پوست ملتهبی دارند و چربی در سطح پوست سر آنها مشهود است. این ۳ گیاه چربی و التهاب را کاهش می‌دهند و از ریزش مو پیشگیری می‌کنند.

✅    •    برخی گیاهان به افزایش خونرسانی موضعی کمک می‌کنند که از معروف‌ترین آنها گیاه رزماری است و فراورده‌های آن به‌راحتی در دسترس است. تمام گیاهانی که جریان خون موضعی را تقویت می‌کنند، نه تنها در پیشگیری از ریزش مو، بلکه در رشد مجدد آن نیز مؤثرند. رزماری آثار ضدالتهابی هم دارد و می‌تواند بیماری‌های التهابی پوست سر را بهبود دهد.

درمان قطعی ریزش مو

✅    •    برخی از ترکیب‌های بابونه و آویشن نیز خواص مشابه رزماری دارند و از فراورده‌های آنها برای بهبود اگزما و درماتیت استفاده می‌شود. آویشن نیز در عین حال که جریان خون موضعی را تقویت می‌کند، آثار ضدباکتری و ضدقارچ دارد و می‌تواند هم در پیشگیری از ریزش مو و هم تقویت رویش آن مؤثر باشد.

✅    •    مصرف جوانه گندم، سبوس برنج، فرآورده‎های جو و نخودفرنگی نیز در تقویت مو مؤثر است و همچنین گفته می‎شود که یکی از علل ریزش مو علاوه بر کمبود ویتامین B، کمبود گوگرد در بدن است. این ماده معدنی در پیاز نرگس، پیاز عنصل و همچنین در انواع سبزی ها مثل تره، سیر و موسیر به وفور یافت می‏شود.

✅    •    هلیله سیاه، گیاهی است معروف به اکسیر طول عمر که بومی کشور هند است و برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله ریزش مو استفاده می‌شود. این گیاه مانع از سفید شدن موها هم می‌شود. می‌توانید یک دانه هلیله کابلی را زیر زبان گذاشته و مانند آب نبات آن را استفاده کنید. روغن هلیله را هم می‌توان روی موها مالید و بعد استحمام کرد. اما بهترین شیوه استفاده از آن به این صورت است که مقداری هلیله سیاه را گرفته و آسیاب کنید، سپس آنها را با مقداری گلاب خیس کرده و بصورت خمیر در آورید، سپس در اندازه‎های ۱ گرمی (به اندازه یک نخود) جدا کرده و روی آرد هفت جوانه (جوانه گندم، جو ساده و دوسر، شبدر، یونجه، ماش، لوبیا سفید، نخود) بغلطانید، روزانه ۱ تا ۳ حبه را در زیر زبان گذاشته و بمکید تا تمام شود.

درمان قطعی ریزش مو

✅    •    مصرف آرد ۷ جوانه: این محصول تمام ویتامین‎های مورد نیاز پوست و مو را داراست. آرد هفت جوانه را می‎توانید با مقداری آب عسل یا آبمیوه طبیعی میل نمایید و یا مقداری را به غذا (آش، سوپ، خورشت) اضافه نمایید.

✅    •    مصرف جو و فرآورده‎های آن: سویق جو، ماءالشعیر طبی، مالت جو، آش جو و محصولات فرآوری شده از جو حاوی ویتامین B هستند که برای تقویت مو ضروریست. سویق جو را بصورت خشک یک قاشق مرباخوری صبح ناشتا میل نمایید، سویق عام (مخلوط سویق جو و گندم) را یک قاشق غذاخوری قبل و یا بعد از غذا (جهت چاق شدن بعد از غذا و جهت لاغر شدن قبل از غذا) میل نمایید.

!! طریقه تهیه ماءالشعیر طبی: ۱ پیمانه جو و ۱۴ پیمانه آب را با حرارت ملایم بجوشانید تا زمانیکه جو بشکفد، سپس آنرا صاف کرده و هر روز یک لیوان میل نمایید.

✅    •    مصرف پودر شوینده: این محصول ترکیب چند گیاه از جمله سدر، حنا، مورد و … است. این پودر جهت پوست و مو استفاده می‎شود و باعث تقویت مو و جلوگیری از ریزش می‎شود. پودر شوینده حرارت زیر پوست را به خارج از بدن هدایت می‎کند که این ویژگی جلوی ریزش را می‎گیرد.

✅    •    روغن‎های تقویتی که می‎توانید استفاده نمایید روغن نارگیل، رزماری، فندق، آمله، دم اسب، مورد، نخود، زرده تخم مرغ، شنبلیله، مار و … هستند که بهتر است یک ساعت قبل از حمام روی سر ماساژ داده شوند.

✅    •    عرق شنبلیله: سبزی، عرق و فرآورده های شنبلیله برای مو بسیار مناسب است، روزانه ۲ استکان عرق شنبلیله میل نمایید.

✅    •    روزانه ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری سمنو میل نمایید.

 

 

درمان قطعی ریزش مو

مطالب مرتبط