دکترنوروزیان

خواص روغن بادام شیرین برای مو

خواص روغن بادام شیرین برای مو

خواص روغن بادام شیرین برای مو

روغن بادام را از انواع دانهٔ بادام تهیه می‌کنند. این روغن همان اولئات گلیسریل است که بوی ملایمی داشته و مزه آجیل می‌دهد. این روغن در الکل نامحلول است، اما در کلروفرم یا اتر کاملاً حل می‌شود. این روغن، جانشین خوبی برای روغن زیتون می‌باشد. از روغن بادام در تهیهٔ مارزیپان، نوقا، ماکارونی و همچنین انواع دسر استفاده می‌کنند. بادام، ۳۵ درصد ویتامین E دارد و میزان چربی‌های اشباع نشدهٔ آن بسیار بالاست. این نوع چربی قادر است میزان کلسترول LDL را کاهش دهد.خواص روغن بادام شیرین برای مو

خواص روغن بادام شیرین برای مو

خواص روغن بادام

روغن بادام یکی از شاه کلیدهای طب سنتی در درمان بیماری‌ها بوده و مصرف آن از دیرباز در کشورها و فرهنگ‌های مختلف رواج داشته است.روغن بادام سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب اشباع نشده، پروتئین، پتاسیم و روی است و به دو شکل روغن بادام شیرین و تلخ وجود دارد. روغن بادام منبع مهم و شناخته شده‌ای در به وجود آمدن آلرژی‌ها به خصوص در زنان باردار و مادران شیرده است. بسیاری از زنان باردار بر این باورند که با مصرف روغن بادام شیرین می‌توانند چروک‌ها و ترکیدگی‌های ناشی از بارداری را از بین ببرند. اما گذشته از خاصیت نرم‌کنندگی و تقویت بخشی و آبرسانی که این ماده به بدن دارد باید گفت خطوط بعد از زایمان بر بدن ناشی از یک کشیدگی سریع و خشن پوست است که بر قابلیت الاستیک فیبرهای کلاژن پوست اثر می‌گذارد. روغن بادام به ظاهر پوست را نرم می‌کند اما نمی‌تواند روی فیبرهای کلاژن که در ساختار عمیق پوست قرار دارد اثر بگذارد.

خواص روغن بادام شیرین برای مو

خواص روغن بادام شیرین برای مو

استفاده منظم از روغن بادام بر مو، باعث افزایش درخشندگی و حجم مو می‌شود. روغن بادام منبعی سرشار از منیزیم است و به جلوگیری از ریزش مو بسیار کمک‌می‌کند. پس تعجبی ندارد که از روغن بادام در محصولات مراقبت از مو، بسیار استفاده‌می‌شود. روغن‌بادام را یک یا دوبار در هفته بر پوست سرتان بگذارید. بعد از اینکه پوست سرتان را ماساژدادید، یک حوله را در آب گرم گذاشته و دور سرتان بپیچید. این کار، ریزش مو را کاهش‌داده و وضعیت مو را بهبودمی‌بخشد روغن بادام دارای آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای ذخیره و جوانسازی فولیکول‌های مو است.

استفاده از روغن بادام شیرین در برنامه روزانه می تواند به معنای تفاوت بین موهای آسیب دیده و خسته کننده با موهای قوی و براق باشد. ویتامین ها، چربی ها و سایر فواید سلامتی روغن بادام شیرین می تواند به سلامت موها کمک کند، همچنین می توان از خواص آن به عنوان یک محصول مراقبت از زیبایی طبیعی بهره برد.


کمک به درخشندگی موها

خواص روغن بادام شیرین برای مو

روغن بادام شیرین حاوی میزان بالایی پروتئین و ویتامین های A، B و E بوده که به درخشندگی موها کمک می کند. همچنین اسیدهای چرب امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ موجود در روغن بادام شیرین از موها در برابر اشعه فرابنفش مضر خورشید محافظت می کند و مانع از خشکی و کدرشدن موها خواهد شد.


تقویت و ترمیم موخوره

روغن بادام شیرین حاوی ویتامین A، ویتامین B، ویتامین E، اسیدهای چرب امگا ۹، امگا ۶ و امگا ۳ بوده که به استحکام و سلامت موها کمک می کند، همچنین مانع از شکنندگی موها می شود. روغن بادام شیرین یک مرطوب کننده طبیعی مو بوده که با حفظ رطوبت موها برای مدت زمان طولانی می تواند به بازگرداندن موهای سالم و مقابله با موخوره کمک کند.


درمان شوره سر

روغن بادام شیرین یک ترکیب طبیعی برای مرطوب نگه داشتن مو است. ترکیب روغن بادام شیرین با انگور فرنگی می تواند به تغذیه پوست سر و ریشه مو کمک کند. روغن بادام نسبت به بسیاری از روغن ها سبک تر بوده و می تواند به عنوان یک منبع طبیعی عالی برای حفاظت از مو استفاده شود. همچنین این روغن برای ترکیب با سایر روغن های ضروری مفید بوده، به طوریکه ممکن است در کمک به حفظ رطوبت بیشتر موها و از بین بردن شوره سر موثر باشد.


کمک به جلوگیری از ریزش مو و تحریک رشد مو

خواص روغن بادام شیرین برای مو

ماساژ پوست سر با روغن بادام شیرین ممکن است به تحریک رشد مو و کاهش ریزش مو کمک کند. همچنین ماساژ پوست سر با روغن بادام شیرین می تواند برای ریشه مو ویتامین ها و منیزیم را فراهم کند که در کمک به بهبود شکنندگی موها مفید است.

روغن بادام یکی از مواد طبیعی برای افزایش رشد ابرو و پرپشت شدن آنها می باشد.

هر شب قبل از خواب مقداری روغن بادام گرم را به صورت حرکات دایره ای بر روی ابروها ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح بشویید.
برای یک ماه این روش را هر روز انجام دهید تا نتیجه بگیرید. روغن بادام یک روش طبیعی برای تقویت و افزایش رشد مژه ها می باشد. شب قبل از خواب روغن بادام تلخ یا شیرین را با استفاده از برس مژه بر روی مژه ها بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب بشویید.

خواص روغن بادام شیرین برای مو

مطالب مرتبط