دکترنوروزیان

اگر زياد به موهاي خود مي رسيد، بخوانيد

آلوئه ورا باعث رویش موها می شود

اگر زياد به موهاي خود مي رسيد، بخوانيد

رسيدگي به موها و استفاده از ژل ها به ساقه موها و شانه زدن در اين صورت موجب ريزش موها مي شود.

یک متخصص پوست و مو، گفت: ژل موهايي كه بر روي مو زده مي شوند تا موجب زيبايي موها شود، هيچگاه موجب ريزش مو نخواهند شد زيرا ژل بر روي ساقه مو زده مي شود و تأثيري به ريزش مو نخواهند داشت.

وي عنوان كرد: فقط اين ژل ها موجب چسبيده شدن ساقه هاي مو به يكديگر مي شوند و فرد در صورت شانه كردن موهاي ژل زده شده، تعداد زيادي از تارهاي مو را دچار ريزش مي كند.

وي افزود: چون ژل هايي كه بر روي ساقه مو وجود دارند با شانه زدن موها، ريشه هاي در حال استراحت را از سر جدا مي كند و تنها راه ممكن براي جلوگيري از ريزش موهاي ژل زده، شانه پس از شستشوي موهاست.

اگر زياد به موهاي خود مي رسيد، بخوانيد

درمان گیاهی موهای کم پشت و استفاده از پودر حنا

پودر حنا را با سه قاشق ماست، مقداری آب یا نوشیدنی چای سبز مخلوط کرده (بهتر است از چای سبز دم‌کشیده استفاده شود)و یک شب در یخچال نگه دارید. روز بعد یک عدد تخم مرغ و دو قاشق آبلیمو به آن اضافه کرده و آن را به موهای‌تان آغشته کنید. حدود یک ساعت صبر کنید تا ماسک روی موهای شما خشک شود و سپس آن را شامپو زده و کاملا آبکشی کنید (هفته‌ای یک بار).

استفاده از روغن کرچک

در ظرفی متوسط مقداری مساوی از روغن کرچک و روغن نارگیل را مخلوط کنید و روی سرتان بریزید و خوب آن را ماساژ دهید. سپس با شانه‌ای دانه درشت موها را خوب شانه کنید تا روغن حسابی به خورد موها برود. موها را با حوله‌ای گرم بپیچید و بعد از یک ساعت آنها را با شامپو شست‌وشو دهید. از آنجایی که این روش یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های ضخیم کردن موهای نازک است، یک یا دوبار در هفته آن را امتحان کنید.

درمان کم پشتی مو با روش PRP یا PRGF ؟

روش درمانی PRP که قبلا بود روش بسیار خوبی بود که از پلاکت‌های غلیظ شده خون استفاده می‌کردند که در این روش گاهی اوقات این پلاکت‌ها در بافت تزریق می‌شدند و فاکتورهای رشد را آزاد نمی‌کردند. در دنیا به این نتیجه رسیدند که ابتدا این فاکتورها را آزاد کنند و پس از آن به بافت تزریق کنند. من بعد به جای PRP که در واقع پلاسمای غنی‌شده است، PRGF یعنی فاکتورهای آزادشده از پلاکت در واقع یعنی Pelasma Rich Growth Factor استفاده می شود.

اگر بیمار با ریزش موی فعال شروع به درمان با PRGF کند به قطعیت می‌توانیم بگوییم که درمان می‌شود. در علم پزشکی بالای ۹۰ درصد را درمان قطعی می‌دانیم، اما نباید انتظار معجزه داشت.

این نتیجه یک ماه بعد از شروع درمان شروع می‌شود و گاهی تا ۴ ماه به طول می‌انجامد، قطر موها زیاد شده و بعد از ۶ تا ۸ ماه حدود ۳۰-۲۰ درصد موی جدید رشد می کند که مجموع اتفاقات فوق موجب درمان ریزش و کم پشتی موی سر شده و از ایجاد طاسی جلوگیری می کند معمولا این نوع درمان‌ها برای طاس‌های مطلق انجام نمی‌شود و یک درمان ایده آل در ریزش های شدی و کم پشتی های موی سر، خصوصابرای خانمها، می باشد.

اگر زياد به موهاي خود مي رسيد، بخوانيد

درمان کم پشتی موی سر خانم ها

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، درمان PRGF می تواند برای کم پشتی موی خانم ها موثر باشد. اما در ادامه به موارد دیگری هم برای بهبود کم پشتی موی سر اشاره می شود.

استفاده از مکمل ها

مکمل ها می توانند تمام کمبودهای ویتامین و مواد معدنی را در برنامه غذایی تان بپوشانند. مواد مغذی همچون بیوتین و کراتین می تواند کمک تان کند، موهایی قوی تر و ضخیم تر بسازید.

برای کسانی که موهایشان نازک است دکتر دندی اینگلمن متخصص پوست مو توصیه می کند پودرهایی استفاده کنند که حاوی کراتین، بیوتین، ویتامین های B3، B5، B6، مس و زینک باشند. برخی مکمل ها نیز هستند که مخصوص تقویت رشد مو و ضخامت هستند. می توانید پس از مشورت با پزشک خود یکی از این روش ها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از ماسک موی ترمیم کننده

دکتر جالیمن متخصص پوست و مو به مراجعینش که موهای کم پشت و نازک دارند توصیه می کند هفته ای یکبار از ماسک مو استفاده کنند تا قسمت های آسیب دیده ترمیم شوند و ظاهر آنها ضخیم تر شود. دقت داشته باشید ماسک مویی که استفاده می کنید باید سرشار از آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین A و C و اسید چرب های ضروری باشد.

به تقویت کننده های رشد مو توجه کنید

این محصولات از طریق دوباره فعال کردن فولیکول‌های موهای خفته عمل می‌کنند. پس از چند ماه مصرف مرتب، موهای شما ممکن است کمتر نازک و کم پشت به نظر برسد و جمجمه‌ی شما با موهای رشد کرده‌ی جدید پوشانده شود. جنبه منفی آن: برنامه‌ی مورد نیاز استفاده دو بار در روز می‌تواند مانع رشد موهای شما شود – این ماده چرب و روغنی است.

اگر زياد به موهاي خود مي رسيد، بخوانيد

یک رنگ موی جدید را دنبال کنید

رنگ موممکن است بهترین دارو باشد. افزودن رنگ ممکن است پوشش مو را ضخیم تر کرده و سبب شود که مو خشک تر اما ضخیم تر شود. برای حفظ الکتریسیته‌ی مو، یک ماسک موی هفتگی را امتحان کنید. از رنگ‌های بسیار تیره یا بسیار روشن خودداری کنید (زیرا هر دو سبب جلب توجه به سر شما می‌شوند). با افزودن تعدادی هایلایت یا رنگ‌های روشن در اطراف صورت به موهای خود عمق دهید – توجه کنید که هایلایت زیاد ممکن است رشته‌ها را نازک و ضعیف کند.

موهایتان را به شکلی جدید کوتاه کنید

مدیر دانشگاه پوست پنسیلوانیا می‌گوید: بسیاری از اوقات یک آرایشگر کاری بیشتر از آن چه که من می‌توانم انجام می‌دهد. گزینه‌هایی برای ضخیم نشان دادن مو وجود دارند که شامل  یک کوتاهی لایه‌ای یا ژولیده، چتری‌هایی که روی شقیقه‌ها را بپوشاند یا یک سبک شلوغ بدون فرق یا بخش مرکزی هستند.

مواظب وسایل حرارتی باشید

مواظب باشید وسایل حرارتی موهایتان را خراب نکند. برای مثال ۴۰۰ درجه فارنهایت مسلما برای موهای نازک بسیار بالا است. پس مواظب درجه حرارتی که موهای کم پشت و نازک خود را در معرضش قرار می دهید باشید.

اگر زياد به موهاي خود مي رسيد، بخوانيد

 

مطالب مرتبط