دکترنوروزیان

درمان ریزش موی شقیقه را از ما بپرسید

درمان ریزش موی شقیقه را از ما بپرسید

درمان ریزش موی شقیقه را از ما بپرسید

آیا جزء آن دسته افرادی هستید که هر چند وقت یکبار جلوی آینه می‌ایستید و به آن خیره می‌شوید و با ناامیدی می‌خواهید ببینید خط رویش موهای‌تان تا چه حد عقب رفته‌ است؟ بله این مشکلی است که ظاهراً به مرور زمان نیز بدتر می‌شود. پهن‌تر شدن پیشانی اولین علامتی است که نشان می‌دهد ریزش مو از نقطه هشدار عبور کرده است. در چنین مواقعی قبل از اینکه کار از کار بگذرد، باید نسبت به درمان اقدام کرد و اینجاست که به درمان‌های گیاهی برای طاسی جلوی سر نیاز دارید. در این مطلب ۱۰ راهکار گیاهی برای درمان ریزش موی شقیقه ها و رویش مجدد موی جلوی سر به شما معرفی می‌کنیم.

درمان ریزش موی شقیقه را از ما بپرسید

عقب رفتن خط رویش مو یا طاسی کامل جلوی سر بیماری است درمان ریزش موی شقیقه را از ما بپرسید که هم در مردان و هم در زنان شایع است. خالی شدن موی جلوی سر می‌تواند علل مختلفی مانند ژنتیک، عدم مراقبت صحیح از مو یا بیماری آلوپسی داشته باشد. ریزش مو جلوی سر به هیچ وجه ناگهانی اتفاق نمی‌افتد و معمولاً مدتی طول می‌کشد تا کاملاً طاس شوید.

همین که متوجه علائم عقب رفتن خط رویش مو و ریزش مو جلوی سر شدید، اولین کاری که باید انجام دهید، این است که غذاهای حاوی پروتئین و آهن را در برنامه غذایی خود بگنجانید. از موهای‌تان مواظبت کنید و از کشیدن و کندن آن‌ها اجتناب کنید. اجازه دهید فولیکول‌های مو نفس بکشند و برای همین باید از محصولات شیمیایی مو کمتر استفاده کنید، مدل موهای‌تان را لخت بزنید و با احتیاط آن‌ها را آراسته کنید. استفاده از ماسک‌های رشد مو برای پیشانی‌های پهن یا طاس نیز می‌تواند در رفع این مشکل به شما کمک کند.

درمان کم پشتی موی جلوی سر با پیاز:

پیاز به واسطه داشتن سولفور در بازسازی فولیکول‌های جدید مو مؤثر می‌باشد. درمان ریزش موی شقیقه را از ما بپرسید برای استفاده از پیاز جهت درمان کم پشتی موی جلوی سر کافیست ابتدا پیاز را خرد کرده و آب آن را بگیرید و روی قسمت عقب رفته خط رویش مو ماساژ دهید. بعد از یک ساعت سرتان را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

رویش مجدد موی جلوی سر با روغن زیتون:

روغن زیتون به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدان‌ و ویتامین E به عنوان داروی تقویت رشد مو شناخته می‌شود. برای استفاده از روغن زیتون جهت رویش مجدد موی جلوی سر ، ابتدا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق چای‌خوری دارچین و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و روی شعله کم گرم کنید. وقتی نیم گرم شد، آن را روی قسمت طاسی سر ماساژ دهید و بگذارید بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند. سپس سرتان را با یک شامپوی ملایم آبکشی کنید.
مطلب مرتبط: تمریناتی برای از بین بردن چربی پوست صورت و رفع چاقی صورت

درمان ریزش مو جلوی سر با فلفل سیاه:

فلفل سیاه باعث تحریک گردش خون و در نتیجه افزایش رشد[bt_highlight]درمان ریزش مو[/bt_highlight]ی شقیقه را از ما بپرسید  فولیکول‌های جدید مو می‌شود. برای استفاده از فلفل سیاه جهت درمان ریزش مو جلوی سر کافیست چند دانه فلفل را آسیاب کنید و چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید و بهم بزنید تا به صورت یک خمیر نرم درآید. درمان ریزش موی شقیقه را از ما بپرسید سپس آن را روی قسمت طاسی سر بمالید و صبر کنید تا خشک شود. در آخر سرتان را با آب شستشو دهید.

رویش مجدد موهای ریخته شده با برگ چغندر:

برگ چغندر به واسطه داشتن پتاسیم، منیزیم و ویتامین B 6 باعث محکم شدن ریشه‌ مو و افزایش رشد آن می‌شود. برای استفاده از برگ چغندر درمان ریزش موی شقیقه را از ما بپرسید جهت رویش مجدد موهای ریخته شده ، درمان ریزش موی شقیقه را از ما بپرسید ابتدا یک مشت برگ چغندر را در آب بجوشانید. وقتی برگ‌ها نرم شد، آن‌ها را آسیاب کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس حنا به مقدار لازم با آن مخلوط کنید و بهم بزنید تا به صورت یک خمیر نرم درآید. این ماسک رشد مو را روی قسمت طاسی جلوی سر بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با شامپو شستشو دهید.

 

تقویت موهای جلوی سر با گشنیز:

گشنیز یکی از منابع غنی ویتامین C، آهن و پروتئین است که ضمن مقابله با ریزش مو به تقویت رشد موهای جدید نیز کمک می‌کند. برای استفاده از گشنیز جهت تقویت موهای جلوی سر ، ابتدا یک مشت گشنیز را خوب خرد کنید درمان ریزش موی شقیقه را از ما بپرسید تا به صورت یک خمیر نرم درآید. سپس موهایتان را خیس کنید، خمیر را روی آن‌ها بمالید و ۵ دقیقه به صورت دایره‌ای ماساژ دهید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه آن را را یک شامپوی ملایم آبکشی کنید.

درمان ریزش موی جلوی سر مردان و زنان با کافور:

کافور از طریق تحریک گردش خون به پوست سر و بازگردانی تعادل PH خون باعث رشد سریع‌تر موها می‌شود. برای استفاده از کافور جهت درمان ریزش موی جلوی سر مردان و زنان کافیست یک قاشق چای‌خوری کافور را با ۲ قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید و چند قطره از روغن‌های اسانس‌دار مانند روغن زیتون و بادام نیز به آن‌ها اضافه کنید. سپس این ماسک را روی پوست و موی سرتان بمالید و بعد از یک ساعت با آب شستشو دهید.

درمان ریزش موی شقیقه ها در زنان و مردان با اسفناج:

اسفناج حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ است. امگا ۳ یکی از اسیدهای ضروری و موردنیاز برای سفت کردن ریشه موها می‌باشد. برای استفاده از اسفناج جهت درمان ریزش موی شقیقه ها در زنان و مردان ، ابتدا آب اسفناج را بگیرید و بوسیله یک تکه پنبه روی موهای خیس خود بمالید. سپس به مدت ۱۰ دقیقه پوست سرتان را ماساژ دهید. بعد از نیم ساعت سرتان درمان ریزش موی شقیقه را از ما بپرسید را آبکشی کرده و آهسته با دست خشک کنید. درمان ریزش موی شقیقه را از ما بپرسید هفته‌ای یکبار از این ترکیب طبیعی برای رویش مجدد مو استفاده کنید.

درمان ریزش موی شقیقه ها با کدو ماری:

کدو ماری یکی آنتی‌بیوتیک طبیعی است که علاوه بر درمان لکه لکه شدن پوست سر باعث تحریک رشد فولیکول‌های مو می‌شود. برای استفاده از کدو ماری جهت درمان ریزش موی شقیقه ها ، ابتدا آب آن را بگیرید و بوسیله یک تکه پنبه روی قسمت طاسی جلوی سر بمالید. بگذارید شب تا صبح روی پوست سرتان بماند و بعد آن را بشویید.

برگ کاری

برگ کاری یکی از روش‌های درمان ریزش مو با داروهای گیاهی درمان ریزش موی شقیقه را از ما بپرسید و از جمله منابع سرشار از آمینو اسید است که باعث کاهش ریزش مو، تحریک رشد مو و تیره‌تر شدن تارهای مو می‌شود. برای استفاده از برگ کاری،درمان ریزش موی شقیقه را از ما بپرسید  ابتدا یک مشت برگ کاری را جلوی آفتاب بگذارید تا خشک شوند. سپس آن‌ها آسیاب کنید تا خوب ریز شوند. روغن کرچک را به آن اضافه کنید و بهم بزنید تا یک خمیر نرم بدست بیاید. این ماسک را روی پوست سرتان بمالید و بعد از یک ساعت با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

دانه‌ زیره سبز

دانه زیره سبز حاوی بیش از ۱۰۰ ماده مغذی موردنیاز مو است درمان ریزش موی شقیقه را از ما بپرسید که تأثیر آن در بهبود قابل توجه ریزش مو مشخص شده است. برای استفاده از دانه زیره سبز به عنوان درمان ریزش مو با داروهای گیاهی ، ابتدا یک قاشق چای‌خوری دانه زیره را در یک لیوان روغن زیتون به مدت یک شب بخیسانید و صبح پوست سرتان را با این روغن ماساژ دهید. بگذارید ۲ ساعت بماند و بعد طبق روال همیشگی با شامپو بشوئید.

مطالب مرتبط